Nytt år men "gamla" bilder

Tiden bara försvinner. Jag tror alltid att jag skall hinna blogga så mycket mer än jag gör. Men här kommer i alla fall lite bilder.




Fina Mia har varit på besök och gosat massor med Emil. Han trivs nästan lika bra hos henne som jag gör! Skönt att få lite pepping också när det känns tungt och jobbigt med alla undesökningar och den lilla stökiga bebismagen.




De pratar på om allt möjligt! 





Tomreverkstaden är i full gång med att tillverka julklappar av högsta kvalité!












Mina mysiga killar sover i fåtöljen




Mina mysiga killar sover i soffan!




RÖR INTE MIN NAPP!!




Prinsen tar upp hela sängen!



Det är klass och still på våran lille Emil - i alla fall när han sover!




Sara, Helena och Niklas var hemma och sjöng "Lips" och åt sushi med oss en kväll. Det ser bättre ut än vad det lät vill jag meddela!






Ett hav av dopinbjudningar!






Snyggaste stilen i stan.





Kommentaren: "han har din rumpa" var mycket smickrande... ;)







Det är populärt att sova i våra fåtöljer har jag märkt. Mostermys!!





En inte fullt så lycklig Emil...





...kommer alltid till ro hos morfar!





Jag pratar i telefon med Mia och försöker uppenbarligen flyga iväg genom att använda mitt hår som propeller.






Vi har börjat "sjala". Der är lite lurigt att få till det bra men det är sååå mysigt När han blir lite mer stabil kommer det nog vara ett bra sätt att bära på vår lille myskille. 





Lite julklapps-pyssel.





Den berömda BB-väskan blev äntligen uppackad när det var dags att fara till Norrköping över mellandagarna. Det är ju bra att det blev gjort såhär två månader efter att den blev packad.






21/12 och vi är påväg till BVC för första rutinläkarbesöket. Bortsett från detdär vanliga stöket med mage och njurar så verkade allt bra med godingen. Han fick beröm för att han var så stark och höll upp huvudet bra. Han hade hunnit bli 58 cm och vägde 4840 g. Alldeles lagom vad jag försod och han följer sina kurvor fint!

Vi fick lite tips om magdroppar och vi ska byta ut de oljebaserade D-dropparna mot vattenbaserade. Det hoppas vi ska hjälpa så att han slipper få så mycket kramp i magen. Än har vi inte provat, men nu efter julen skall vi göra nya försök att få ordning på torpet.   







Sådär lagom nöjd med tillvaron...men så fort bilen rör sig är livet mycket lättare! Det var skönt att veta inför Norrköpingsresan.





Kvällsmys den 17 december och Emil har börjat prata och vara lite mer vaken. Han har ju för all del inte sovit så bra och varit vaken mycket på grund av magen innan, men nu var han inte alls missnöjd utan pratade på om allt och inget med pappa. Det är jätteroligt att höra honom jollra.















Morgonmys innan julstöket börjar. Det har varit mycket intressant att försöka hinna med allt man vill...





Å varför göra det lätt för sig när man kan låta bli?






En ordentlig hög med julkort blev det.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0