Illvrål och magknip

Idag har det varit jobbigt att heta Emil Blixt. Magen är riktigt ur balans och det kniper och gör ont mest hela tiden. Det är så tokigt att man inte kan hjälpa honom och det gör så ont i hjärtat när den lilla sötnosen bara skriker och skriker. Idag ville han inte alls vara med. När vi skulle amma i morse var han helt utom sig och efter lite drygt en timme gick jag ner till min mormor och morfar för att få lite hjälp med att bära runt på honom. Han ville inte alls äta och tillslut somnade han på gammelmorfars säng. När han vaknade vi ett-tiden var han fortfarande inte sugen på att äta, men vi lurade honom med lite sockervatten och tillslut åt han som aldrig förr. Det var skönt.

Nu på eftermiddagen har han varit lite orolig, men han har lekt lite med mobilen i vagnen och legat nöjd på favoritplatsen - babygumet - (bortsett från mot mitt eller Daniels bröstkorg) en lång stund innan han somnade på mage i vagnen igen.

Det är lite oroligt att ha honom på mage, men han sover inte så bra på rygg eller på sidan, så vad ska man göra??

Vi får hoppas att magen rättar till sig snart och blir lite bättre. Det är inte roligt att skrika i flera timmar varje dag.

Idag fick vi inbjudan till föräldrargrupp via BVC. Det ska bli skönt att träffa lite andra småbarnsföräldrar och dela erfarenheter med dem. Jag känner ju ingen annan i närheten som jag kan prata med tyvärr. Snart kanske vi skall börja på baby-sim också. Det ska bli trevligt.

I morgon är det lutfiskmiddag på gång. Det ska bli mysigt och spänande att se vad Emil tycker om denna måltid.

Sen är det dop som ska planeras. Det är tur att jag har min mamma, mormor och syster vid min sida! Tack för det!

Hoppas att alla har det bra och att ni inte halkar när ni är ute och går.



Den fina julklappen Emil fick från gammel-gammelmoster Brita är hur populär som hellst!! Speldosan som startar när man slår på den lilla bollen är jätterolig och det är spännande med ljud och saker som rör sig.



Här kan Emil ligga i flera timmar numera och bara ha det bra! Jättehärligt att titta på när han leker, men man blir lite stel när man ligger på golvet bredvid honom och kikar. Men det är det värt!  



Vissa kan till och med somna... :D

Nu ska Emil och jag lyssna vidare på Vargsången (Lovis vaggvisa) och Fattig bonddräng och försöka komma på vad vi ska ha till middag idag.

Många kramar och kärlek från oss!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad mysigt det är med alla bilder!!! Och jag önskar så att jag bodde nära så att jag kunde hjälpa till med lite bärande och vyssjande och allmänt avlastande. Jag vet ju hur slitigt det är att ha en bebis som inte är nöjd. Vi upplevde aldrig att Hugo hade ont men han ville ju inte sova och var ofta ledsen. Fast det är nästan så att vi glömt det nu - som ni vet är han ju världens gladaste numera!



Att prata barn och bebisar är ju nästan det bästa jag vet, och speciellt såna som betyder lite extra för mig :) Självklart får du fråga och diskutera allt du vill om Emils vanliga och ovanliga saker han har för sig. Jag är absolut inte expert på allt medicinskt men jag kan ju läsa på! Låter jobbigt att inte ha nån annan med bebis i närheten att prata med. Det dyker ju upp så mycket funderingar som ens föräldrar har glömt. Inga frågor är dumma!



Än så länge ingen magsjuka, har träffat fler sjuka barn inatt. Håller tummarna för att jag ska slippa.



Stor kram!

2011-01-05 @ 13:59:58
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Helena

Så bra med inbjudan till föräldragrupp!



Sen vill jag bara fortsätta att slå ett slag för att träffa folk via Familjeliv eller ngn liknande sajt! Internet är bra!

Kram!

2011-01-07 @ 14:16:46
Postat av: Linda

Oh va kul och se så fina bilder på Er, fina familjen! Saknar er så och längtar till jag får träffa lille Emil. Ska fortsätta läsa din fina blogg. Hoppas magen blir bättre och att ni alla får en fin helg!! Många kramar / Linda (Uppsala)

2011-01-08 @ 11:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0