Sommar och sol

Det blir inte så mycket skrivet här för jag har fullt upp med att vara ledig och ha det bra tillsammans med Daniel. Men nu känns det som att det är dags att uppdatera lite.

Förra veckan var det mycket fram och tillbaka som gällde. Liseberg med Blomman och Anna och så träffade vi Linda som vi arbetade tillsammans med i St:Anna. Det var jättemysigt att träffa henne igen och vi hade en härlig kväll i Delsjön med grill och annat gott. Tack för en mysig eftermiddag!! Det måste vi göra om igen snart.

Jag skall också passa på att tacka för min födelsedagspresent! Winnerbäck i Trädgårdsföreningen. Jag har sett honom på andra ställen...och jag måste säga att göteborgspubliken är något speciellt. I år körde Daniel och jag en ny variant och pick-nickade längst bak istället för att trängas längst fram. Det var jättemysigt!! Tack, tack igen!!

Denna veckan har vi spenderat på Orust och bara tagit det lugnt. Det har varit skönt. Lite kass väder ibland, men annars har det varit strålande. I tisdags var vi i Grundsund och kikade till Hannas i hamnen och Pelles rökeri. Det var like mysigt som vanligt. Jag känner mig dock lite klumpig i båten. Har liksom något som är i vägen när jag lite "smigigt" skall förflytta mig...nåja...
Det hindrade mig inte från att följa med ut igår igen. Vi körde runt i strömmarna och fikade på Bassholmen. Det var en jättemysig dag som avslutades med supergod rödspätta med en hel massa goda tillbehör. Härlig dag!

För två veckorsedan startade det spännande projektet barnvagn. Jag trodde att jag skulle gå under i djungeln av modeller och färger och olika vaianter på handtag och hjul...men tillslut kom vi fram till vilken vagn vi skulle kunna tänka oss. Vi hade fått en hel massa hjälp från kusinen och hans fru som tipsade om bra saker att tänka på innan vi gick in i affären. Många bra råd fick vi och med hjälp av dessa hittade vi tillslut en modell som passade perfekt.









Härligt. Nu kan jag slappna av igen och bara vara en stund till innan jag skall ta mig in på IKEA och barnavdelningen. Då kommer nog min hysteri tillbaka, men än så länge så njuter jag av sol och hav.

Vi har fortfarande inte fått någon bra rutin på att ta bilder på den ständigt växande magen. Men här är en pinfärsk i alla fall.



V 24+1

Bebisen sparkas och har sig för fullt och verkar väl trivas ganska bra tror jag. I alla fall säger han/hon inte så mycket så länge det serveras mat var fjärde timme... ;)

Nu skall jag ut i solen och hjälpa till och klippa/kratta gräs. Bra att röra på sig. Jag hoppas att krampen i höger ben släpper snart också. Det är ingen höjdare dethär med kramp. Vi skippar det snart hoppas jag...

Kramkram

-Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah vad ni ar fina, du och magen! Fa till den dar rutinen med magfotandet :) Vi ses snart, jag langtar sa! Fast nu har jag inte tid att sitta vid datorn langre :)

2010-07-28 @ 10:41:16
Postat av: Anonym

Och det var sa klart jag, Sara, som skrev sist. Glomde att den har datorn inte minns vem jag ar... Puss!

2010-07-28 @ 10:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0