Min optiker och jag...

...är överens: Jag ser inte med mina linser. Det är dock lite segt att jag får nya provlinser om tre veckor...hur skall jag nu kunna ha solisar på mig?? Mycket märkligt. Nåja...det är i alla fall tur att vi är av samma åsikt. Det hade blivit lite underligt om han ansåg att jag såg och jag upplever hela världen som en utsmetad färgglad massa...

Idag har jag, förutom optikerbesöket, varit och lånat toaletten på Carolins jobb. Det tog bara ca fyra timmar. Skönt att få prata bort en liten stund. Men det var med knapp nöd vi hörde varandra. De försökte nämligen förstöra vår hörsel med borrljud några våningar upp...men det var i alla fall trevligt att träffa Carolin lite.

Nu väntar jag på att Daniel skall sluta jobba så att vi kan åka till härliga Mia och Henke och käka middag. Planen var att grilla på deras altan, men vädret hade visst inte samma åsikter om det som vi hade. Varför regnar det? Jag begriper inte det alls faktiskt.

Sist men inte minst...lite bebissnack...
Galningen där inne försöker sparka sig ut genom magen. Än så länge så har han eller hon inte lyckats, men snart undrar jag om inte det kommer komma ut en liten hand eller fot...Blir lite nervös när jag tänker på att den där godingen skall växa och bli starkare i fyra månader till...hur skall detta sluta. Synd är dock att inte Daniel får känna så ofta. Knubbisen verkar bli lugn av hans händer...det är bra, men lite trist. Besöket hos barnmorskan gick bra och vi fick höra lite hjärtljud. Det var spännande! Annars verkade allt vara som det skall och vi skall tillbaka dit om två veckor igen. Idag är jag i v. 22+1 och magen växer och är allt mer i vägen för var dag...som det ska tror jag. :) 

I morgon är det dags för Daniel och mig att ge oss ut i barnvagnsdjungeln. Jag vet inte om jag ser fram emot det...lite skräckblandad förtjusning kanske. Men det reder väl ut sig. Jag vet i alla fall vad jag vill ha...en som går att rulla... ;)

Det kommer kanske lite bilder snart. Men med tanke på att jag spenderar mestadelen av tiden på Orust nu så är jag inte helt motiverad att sitta vid datorn. Vi får väl se om det blir dåligt väder...då kanske.

Ha en go dag!

-Anna


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad härligt att höra lite ifrån dig! Låter precis som det brukar, det där med att bebisar i magen lugnar sig när nån annan lägger handen på dem :)



Jag är vagn-junkie, du måste berätta vad det blev sen!



Puss puss!

2010-07-08 @ 23:40:27
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Mia

Du kan ju alltid ha sådana solglas som man fäster utanpå glasögonen! Mycket praktiskt när du går in i en butik, bara att fälla upp solglaset och vips ser du vanligt!

2010-07-09 @ 08:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0