Midsommar och mys på landet

en efter min examen och födelsedag spenderade jag, tillsammans med mamma och Helena på landet. Inte mycket har hänt, men vi planerade och fixade en massa inför midsommar.

Mestadels spenderade jag tiden med en av mina många hobbysar...Pussla, brodera, sy, pyssla, läsa osv...ganska lungt och stillsamt.


Började lägga lite pussel dagen efter min examensfest. Johan och Sofie hjälpte till och nu är det klart...eller det har varit klart ett tag och här är bildbeviset



Det är sååå bekvämt att lägga stora pussel...3000 bitar är på G och har varit ett tag. Tacka veta jag pusselmattan jag fick från daniel...i födelsedagspresent för några årsedan. En mycket fiffig uppfinning tycker jag.



Pappa bär med sig sin sittplats. Effektift och bra...





Daniel och Sara pusslade ihop lite trädgårdsmöbler som mamma fått i present av mormor och morfar. Det gick väldigt bra och det blev tjusigt utanför huset...De lyckades bara tappa bort en mutter...men vi hittade en ersättare någonstans i pappas hemliga föråd...



Ytterligare ett pussel som har hunnit bli klart här ute på landet


MIDSOMMAR blev en lyckad tillställning som vanligt! Vi vaknade och började fixa och trixa med allt som skall ordnas...sedan var det dags för den ständiga kampen om duch och badrum. När Helena och jag hade gjort oss klara började det regna och pappa tyckte att det var en bra ide att sätta upp partytältet i skyfallet...;) Heja pappa!! Helea och jag strippade om och gav oss ut för att hjälpa till. Tillslut var tältet uppe och det var dags för regnet att sluta ösa ner och lugna ner sig. När absolut sista tältpinnen var satt hade även den sista droppen regn för dagen fallit...typiskt svensk midsommar!!

Under tiden hade JOnny och Carro hunnit komma och gå...vi skickade iväg dem till affären för att handla det sista som behövdes. Helena och jag gjorde oss iordning för andra gången och Daniel för första. Sedan började folket droppa in. Klara och Sebasian fick den stora äran att hjälpa till att fixa till vår lilla midsommarstång. Den gjorde succe för Saras (pojk?)vän Craig som uppskattade små grodorna och andra klassiska sånger och danser...;)

Lunchen bestod av goood sill och silltårta...öl och snaps...Craig tror, och har alla anledning att tro, att svenskas sjunger till allt...oavsett vad som hände under dygnet han var här ute på Orust så sjöng vi...underligt land ahn kom till



Liten och man skulle kunna tro att det  var klass och stil trots dess litenhet, men icke.,..Det var en massa bladblandning och kransarna var inte direkt symetriska. Efter ett tag hade bladen halkat ner lite så själva stången under löven syntes...så...en liten midsommarstång utan klass och stil helt enkelt...


På kvällen var det en massa sång och musik som gällde. Carro och Jonny hade med sig sångböcker och vi sjöng fina visor. Craig fattade inget mer än att de där tokiga svenskarna sjöng igen.


En midsommar utan kärlek är inte en midsommar värd att minnas...


Daniel var glad och nöjd!


Trivs bäst utan krans och på andra sidan kameran. Jonny lekte lite.


Mysiga sommarbrudar, men man kan undra om vi var på i samma land. Carro hade en massa kläder på sig och jag var nöjd med en klänning...Blev lite kall på kvällen, men då kunde jag med gott samvete ta på mig lite



Naima trivdes bäst under bordet. Hoppades kanske på en liten matbit eller två. Klara hade bjudit henne på jordgubbar hela förmiddagen, så det var en kräsen hund vi hade att göra med där under bordet.


Craig och Sarah...Mysigt att de kom och der var härligt att få höra och prata lite engelska,,,


En glad Carro. Hon hade gjort jättegod sill och mumsiga chokladdoppade jordgubbar med kokos på. Det var både fint och supergott!!! Tack för det!!


Jonny är nöjd med att ha fått ut lite öl ut tunnan som var lite lurig...



Hur många personer/män krävs det för att fylla ett glas öl?? Svaret är: måååånga


Mys!


Klara och Sebastian satt och tittade på alla underligheter som skedde på gräsmattan...en Anna som sprang runt och försökte göra kransar till midsommarstången var underhållande...och sedan kommer hon med kameran och plåtar turturduvorna...;)


Carro plockar fina blommor!! Det blev vackra buketter som vi hade på bordet!



Jonny och Daniel...BB...Bröderna Blixt...
Gillar er båda!!

Nu har jag i alla fall kommit en bit in på min uppdateringsrunda...kommer mera snart

Puss till alla som vill ha och förtjänar det
Daniel...du är fast!!

Kommentarer
Postat av: Helena

det va grymt kul! som alltid...tack för en grym kväll! mycket sång blev det!

2009-07-05 @ 21:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0