30/6 och andra bra dagar!

TISDAGEN DEN 30/6 - ANNA OCH DANIEL FIRAR 5 ÅR - EN BRA DAG!!


Daniel ser nöjd ut. Inte så nervös som man skulle kunna tro när han har planer som bara Johan känner till..


Jag fick den stora äran att ro ut till den stooora båten som skulle ta oss till Kärringön. Ännu oförlovad...;)
Helena var en klippa som körde...


Bidde en prommenad på Kärringön. Helena och Daniel ser smarta ut...


Snygg bild som bara poppade upp när jag höll upp kamerna när vi var på prommenad på Kärringön


Middagen åt vi som planerat på Petterssons krog. Gott var det och Daniel rös när han åt. Ett gott betyg! Kanske är det dags att byta ut vår favoritrestaurant på Linnégatan till denna...eller så kan vi kanske ha två...



Kaptenen Helena kollar in om sjöräddningen gör sitt jobb...


Både Kärringen och sjöräddningen var där de skull! Hade de varit någon annan stans hade risken varit stor att ngt hemskt hade hänt. Antingen att kärringen hade blivit kidnappad eller att någon hade råkat ut för en olycka på sjön. Ingegt av det är så bra faktiskt...så vi var nöjda med utsikten.


Daniel pratar med folk som ville gratta






Min underbara på vägem hem



Vi blev tvugna att sätta upp kapellet ifall det skulle börja regna. Helena ser smart ut när hennes huvud sticker ut lite



Inte lika varmt på vägen hem som på vägen dit. Men vår kapten höll god min! Tack för en fin dag gumman min!





ERIK OCH HELENA PÅ STORA ÄVENTYR PÅ VÄSTKUSTEN



Stiliga bilde blev det...på prommenad med Erik och Helena som var på besök på Västkusten. De har en liten trist tendens att alltid ta med sig det dåliga vädret från storstaden, men det sprack upp och vi fick i alla fall lite sol. tror i alla fall att de insåg att Orust, Gullberg är underbart på sommaren!!



Någon sorts startposition...eller jag vet inte, men det är inte jag som håller i kameran och det är inte alls bra...då går det såhär illa...



VAMA DAGAR PÅ LANDET


Måste bara ge lite bildbevis på att jag kan vinna i Kubb mot Helena. Det är inte någon som tror mig annars. Det är den enda gången tror jag och jag tog henne med storm....


 Helena är sååå omtänksam och har fixat drinkar i solen. Kaffe, hemmagjord chokladsås, vaniljglass - låglaktos och mjölk. Toppingen är gamla jordgubbar som smakade illa, men resten var toppen!! Gött i solen



NORRKÖPINGSTRIPP - ANNA HAR ÄNTLIGEN FÅTT SIN FÖRSTA GUIDADE TUR I STADEN


Spårvagnarna ser lite ut som morötter...



Underbara Signild! Vi tog hene med på vår prommenad genom staden och när vi var lagom nära en pub började det regna. Så vi satte oss och hade det mysigt under tak på en utecervering. Härligt att höra hennes skratt och hon var nog gladast av alla för att vi har förlovat oss. Hon har kikat på mitt finger sen lååång tid tillbaka och det sista har hon tittat lite elakt mot Daniel...han fattade vinken till slut!!





Guiden i egen hög person





Någon har fått tag på min kamera igen...


En nöjd Daniel med farmor och pappa på var sida


Vi gick förbi en park med en hel massa kaktusar. Det var häftigt. Dessutom fick vi se ett trad där det, enligt guiden, gick alldeles utmärkt att lätta på trycket om man var tvungen...inge ser...


Minns inte hur många kaktusar det var men det var mäktigt att se...allt är kaktusar...



LÖRDAGFÖRMIDDAGEN I SOLEN HOS KARIN


Vi var på besök hos Daniels moster och kusiner. Vi badade i polen och hade det jättemysigt och trevligt hela förmiddagen! Vi hade vattenträning i poolen och Maria var bäst tror jag!! Kul var det i alla fall. Det gör jag gärna om nästa gång vi är i Norrköping...om det inte är vinter då förståss, men det hoppas jag inte...


På vägen hem till rätt sida sverige såg vi en hel massa skrattmåsar. Har inte sett någon så nära förrut (jag vet att jag är helt borta) och jag tyckte de såg tuffa ut...vilket nu mera innebär att Anna tar fram sin kamera






PERNILLA OCH BARNEN ÄR PÅ ÄVENTYR PÅ ORUST


Fina Pernilla var på besök på landet...det var trevligt. Emellertid var vädret inte så kul. Har man haft sol konstant i tre veckor utan besök och så kommer fyra stycken och vädret vill inte vara med...eller i alla fall inte bra...Men vi klarade oss alldels utmärkt! Ellerhur!! ;)



Bättre än såhär blir det inte...eller hur Marcus!?


Sötisen Fennie


Jag smög mig på...då fick jag honom!!


Thindra verkade inte helt missnöjd trots vädret.


Man skulle lätt kunna tro att det är Nemo som sitter på Thindras armar...men jag vill här med presentera Nemos släktingar...Säg hej till: Bert och Bert Karlsso Bertilsson


Det braiga med att ha det trist är att man kommer på massa kul trix...Marcus fixade till tärningarna snyggt tycjer jag!!


Jag undrar bara en sak nu...Hur många datorer skall det krävas för att folk skall förstå hur bra Pernilla är...Jag tror på dig gumman min!!



YLVA ÄR PÅ STORA ÄVENTYR PÅ LANDET ;)


Helena och Ylva tog ett högst tvivelaktigt beslut när de bestämde sig för att det var en bra idé att bada!!


En lunch av och med: Anna, Helena och Ylva...massa dricka, lite mat, ask-ölburk. dator, massa telefiner, cigg och ett par solglasögon


En frukost av och med: Anna, Helena och Ylva...en talrik fil, en dator, en telefon, ett linclock, ett korsord, en mobil och ett paket cigg...

Underbara dagar och jag får vara med om alla...sikken tur jag har!!

Kommentarer
Postat av: KaptenKrok

Härliga bilder!!

2009-07-20 @ 15:20:41
Postat av: Sara

åhhhh vad många härliga bilder!!! Ser ut som att ni och kameran haft det bra... :)



Vi har det också bra. Edvin ser ofta lite tokig ut, ögonen som börjar bli allt mer blå går gärna i kors (inget konstigt alls hos nyfödda) och tillsammans med alla grimaser...



Vagnen (eller båda vagnarna egentligen) är jättebra!



Kram!!!

2009-07-21 @ 20:17:18
URL: http://www.lillasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0