18/12 - kattvakt

Idag var det kattvakt för hela slanten. Träffade Svea redan några dagar innan och hade blivit helt såld. Försökte övertyga Daniel om att: katt vore en himla bra idé...men icke. Så därför var glädjen stor när jag fick spendera en hel dag med Svea alldeles för mig själv. Hon sov mäst och när hon inte gjorde det så bet hon i mina fötter. Johanna anser att det är mitt fel att hennes farmor inte har några hela nylonstrumpor längre, men det är jag inte helt med på. Jag tror att Svea föddes med fotintresse.

När kattungen sov så tittade/lysnade jag på "Mysteriet på Greveholm". Det var nog bara tredje gången jag såg den...om då köpte jag DVD:n en vecka tidigare eller så. Sen broderade jag något sorts julmotiv med nån tjock svart katt på...blev inte klar...som vanlit. Kmmer la upp lagom till nästa jul. Det brukar bli så. I år blev jag klar med svamp-tomte-duken som jag började med förra året. Härligt.

Kvällen tror jag att jag spenderade med att julpynta, packa och sova. Skulle ju upp tidigt och vara kattvakt igen...lilla Svea fick inte vara själv så mycket i börja. Tur att hon hade mig,,,eller tvärt om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0