VFU

Nu har jag äntligen kommit ut i verkligheten igen. Det är skönt. Härligt att träffa elever och höra unga människors tankar om livet igen!!

Är på en högstadieskola nu. Nya Påvelundsskolan. Det är spännande. Det absolut mest intressanta är att: när jag gick i sjuan var jag sååå himla stor, för att inte tala om hur klok och mogen jag var när jag slutade nian. Men när jag nu ser de små liven som jag skall undervisa i fem veckor inser jag hur ytte-pytte-liten jag var. Trots allt.

Nåja, har mina första lektioner på fredag och då ska de små liven få se hur en 25-åring fixar biffen. Deras nuvarande lärare är ganska rar...men inte jag. Jag har redan varnat dem...och om de kollar in min blogg så lär de inte komma till skolan de närmsta fem veckorna.

I morgon kommer jag sitta vakt på nationella provet i svenska - skrivdelen. Det var längesen jag satt skrivvakt. Och nästan lika längesen jag skriv tenta också.

Nu kom min vän så nu ska jag vara lite social.

Kramra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0