Söndagspyssel, brev från NZ och stolta vårdnadshavare

Söndagen har varit en riktig städa-, tvätta- och fixadag. Klockan åtta gick prinsen min upp och tvättade och lät mig sova ut. Underbar kille den där Daniel. Sen blev det en helstädning av köket och vardagsrummet. Härligt

Fiskarna har äntligen fått nytt vatten. De stackarna har fått lida mycket sedan i julas. Våra torsdagskvällar som tidigare har varit tillägnade våra små vänner har fått ett helt annat innehåll sen i julas. Vet inte rikitgt hur vi två lyckas, men det går inte en enda vecka utan att vi har det fullplanerat och ibland känns det som om vi bara lyckas hålla näsan över vattenytan och överlever dag till dag. Men vi ska försöka få lite rutin på livet snart igen. En bra början är att se till att fiskarna har det bra i alla fall...speciellt nu när vi har blivit stolta vådnadshavare till ytterligare en liten parvel...och...håll dig i hatten...vi hittade ett litet malyngel. Det kanske inte låter så underligt...men det är ganska udda. För det första är det så vitt vi vet inte helt vanligt att malarna ynglar av sig...och för det anda är det två olika malarter som har lyckats få till det.

Nåja...Nu ska vi bara se till att den lilla pysen överlever...och det skall bli intressant att se om vi har fler någonstans...

Till sist vill jag bara meddela att jag har fått snigelpost från min syster...och hon har inte glömt vad jag gillar trots att hon är sååå långt borta. Ett brev i alla ära men ett pyssel- och pusselbrev är extra kul tycker jag. En Skiwi-fågel fick jag...stilig den blev va?


Värt att notera är att det finns två mössor till som man kan variera snyggingen med om man känner att det börjar bli lite förmycket vardag över den lilla Skiwin.

Tack sötnöten min!! Längtar tills du kommer hem!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftig! Jag känner igen stilen.........full fart!

Kram mamma

2009-02-23 @ 07:45:08
Postat av: Jonny

Hej! tack för kommentarerna på min blog!=) känns bra att det är nån som läser iaf, hehe. Jag tycker absolut det är dags för nån middag eller mys snart! jag jobbar kväll i veckan men helgen kanske? tack så mycket för vykortet också! vi ses! Kram

2009-02-23 @ 18:15:31
URL: http://jonnyblixt.com
Postat av: Louise

Hej:)

Snygg fågel:) Hur är allt med dig nnu för tiden?

Sara går på nålar o längtar till april har jag hört;)

kramar

Louise

2009-02-23 @ 18:34:14
URL: http://hjarnrensning.blogg.se/
Postat av: Helena

hahah....roligt att du gillade fageln =) det bara skrek Anna nar jag sag den....tihi! saknar dig massor men snart kommer jag hem! pussar till dig (jag alskar mammas komentar till kortet)

2009-02-27 @ 03:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0