Fredag med pyssel

Eftersom jag inte har någon som hellst koll på i vilken ordning de litteraturhistoriska epokerna kommer eller var och när de olika författarna verkade kände jag att det var dags att göra någonting åt detta. Har länge funderat med hur jag, som blivande svensklärare, skall komma till bukt med mitt bekymmer och har insett att någon mobil variant där det går att flytta och lägga till texter och liknande är att föredta.

En sen kväll för någon veckasedan blev detta mallen:



Tanken är att jag skall kunna fixa till och göra fint när jag känner att jag orkar och har en estetisk ide som håller, men än så länge fungerar detta alldeles utmärkt.

Det bör tilläggas att jag, sedan ett besök i Sundsvall, har planerat att börja pyssla lite mer än jag gjort hittills. Speciellt när jag har en så stor inspirationskälla som min vän i Sundsvall (som har en fantastisk förmåga att pyssla och fixa och få till jättefina kort och liknande). Tanken är alltså att jag skall göra små kort av de nu avlånga pappersremsorna med lite information om varje epok och författare. Vi får väl se vilket århundrade det blir klart.

Men faktum är i alla fall att jag har börjat skissa lite och när jag höll på var jag bara tvungen att göra ett krya-på-dig-kort till min älskade extrasyster som har varit krasslig. Kändes bra och det blev en någorlunda bra bild av mitt allra första verk.


Inte så vackert, men tanken var god och jag hade kul

Kommentarer
Postat av: Sara

Det var ju ett superfint kort!!! Glad att kunna inspirera, och idén med epoker och författare är ju helt briljant!



Här är det kaos, och vi har inte börjat flytta än... Men vi mår bra och det blir nog bra till slut! Längtar tills ni kan komma och hälsa på i vårt färdigfixade hus, om sisådär 100 år eller så!



KRAM!

2008-09-23 @ 20:44:19
URL: http://www.lillasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0