En vänskaplig utskällning


Jag har under kvällen fått reda på att jag missat en viktig detalj i mitt händelserika liv. Tyvärr är jag tvungen att hålla med, men jag har en förklaring till detta....den underbara bilden låg i mobilen. Detta kanske låter lite underligt för den som inte känner mig, men jag och min mobil är sällan på samma ställe och är vi det så är antingen den eller jag död.

Nu vänner, skall jag göra min plikt som viktig bloggare...jag skall göra en detaljerad beskrivning av min fredagseftermiddag-kväll

Efter en lagom händelserik dag bestämde jag mig för att (för en gångs skull) vara först av alla på plats. Detta var nära att lyckas. Jag trodde i ett ögonblick att jag faktiskt hade klarat det...ända tills Mats talade om att han hade varit där i en halvtimma. Snacka om att jag blev besviken. Nåja, bättre lycka nästa gång. När nästan hela gänget var samlat (vi var ju bara 50% back) bestämde vi oss för att traska till Liseberg. Där började jag med att gå å äta på BurgerKing (som för övrigt håller på att ta över världen, i alla fall om man är på Liseberg) tillsammans med min pojke som då hade dykt upp, När sedan resterande medlemmar av vårt gäng anslöt sig till oss matdrogade, och Anna hade räddat sitt vackra hår från vidare missöden, startade vår Lisebergsrunda på allvar. 

Sammanfattningsvis kan man säga att det är dyrt att frysa på Liseberg, det är farligt att åka karuseller, Anna är mycket vacker på bild, Daniel är bra på att bugga, Mats bara retas genom att vinna stjärnvinster och handväskor, Blomman är en pärla i största allmänhet och Tomas (osäker på stavningen där - sorry) livar upp stämningen mycket effektivt. Det var helt enkelt en lyckad kväll - som alltid när vi är i farten.

Nu känns det som om jag skrivit en hel roman om endast ett fåtal timmar, men så är det när The Gang träffas. Ingen går säker...

Jag försökte bjuda hem folket för att baka pepparkakshus med mig, men det gick dessvärre inte så bra. De har väl fortfarande bekymmer med att glömma det senaste försöket. 

Kram alla glada 

Kommentarer
Postat av: Blomman

Det var en himla fin novell om en mycket trevlig afton. Kram Blomman

2008-09-16 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0