Huvudvärk och kaffepause


Jag är fast i kaffedrogen. Espressohouse, vad hade jag gjort utan er?

Har haft huvudvärk sen i fredags. Man skulle kunna tro att det berodde på att jag var ute å partade, men icke. Om jag hade haft lite kul innan jag fick ont, men så var det inte.

Fredagen blev helt galen. bokmässan var trevlig och på kvällen var det party...Vi hade kul trots allt och Helena kom hem tillslut. Bra! Tur att Daniel kunde köra...och stanna...

Lördagen försvann i ett enda stort töcken...trots en ganska nykter fredag önskade jag att min hjärna inte skulle sprängas.

Söndagen spenderade jag med näsan i böckerna. Låter tristare än det var. Läser populärlitteratur nu...bara roliga böcker!!

Måndagen var ångestdag eftersom jag skulle bestämma mitt uppsatsämne...

Tisdagar är numera min favodag eftersom vi har föreläsningar med min favofröken Dag. Han imponerar hela tiden på mig. Förstår inte hur man kan ha så mycket humor när man är så stel och samtidigt vara så bra och knasig. Tja...Dag är obeskrivlig helt enkelt.

Onsdag - idag - massage. Malin är min pärla. Hon har räddat mitt stackars huvud och min onda rygg i över två år nu. Hur orkar hon. Det kanske underlättar när man får betalt för det...men men. Hon är i alla fall en pärla. Trots att jag har mer ont i skallen nu jämfört med tidigare idag så vet jag att det kommer bli bättre i morgon. Hon tyckte det var intressant att jag hade så snea axlar. Så skällde hon lite på mig när jag sa att jag sitter å läser hela dagarna utan att byta ställning. Jag vet...och jag har inte någon ursäkt...jag är elak mot min stackars lilla kropp.

I morgon är det föreläsning som gäller. Inte med Tomten utan med Ann. Det skall bli bra. Hon är bra. Det är skönt att läsa svenska igen för fröknarna är bättre där än de var på median har jag insett. Känner mig som hemma och jag blir inspirerad att undervisa igen. Det var ett tagsen. Å det är bra att jag får en liten kick nu för jag började just tvivla på att det skulle bli bra.
Kanske skall jag fika med Mia i morgon. Skulle på konsert med henne å hennes kille. Men min hjärna pallade inte trycket riktigt. Blir bra med en kaffepaus i vardagen i morgon istället.

Kaffe. Vad skulle jag göra utan kaffe??? Oj oj...
kram till alla glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0