Godis

Igår var det jul-godis-dag. Trodder först att det skulle bli lite tid över för annat än grädde, socker, sirap och choklad...men icke. Runt halv elva åkte jag till affären för att handla sjuka mängder av allt sött och fett i affären. Hade lite bekymmer med att hitta gula russin och syltad riven ingefära, men när Carro kom till affären så fixade vi biffen!!

Jag har ingen koll på hur lång tid det tar att handla till julgodis...när jag skrev sms till Carro om att jag skulle åka och handla var klockan som sagt halv elva och jag trodde att det skulle ta 45 minuter. Vi var hema igen efter nästan två timmar. Sen var det dags för baket...Det blev sjukt gott och galet mycket.

Vi började med en vanlig tryffel som vi spetsade med lite punch. Därefter var det dags för tryffel med ingefära som följdes av vanlig kola och vit chokladtryffel med lime och citron. Därefter kommer jag inte riktigt ihåg ordningen, med det blev apelsinchokladtryffel, knäck, knäck-bräck, fudge med nötter och gula russin, nougat-marcipan och...nja...jag mins inte mer...det blev lite mycket socker igår och efter tolv timmar med godis både i huvudet och magen hade vi inte hunnit rulla någon av våra tryfflar. Det blir dagens projekt - pluss att vi förmodligen skall göra lite mer av den vita chokladtryffeln och apelsinchokladen.

Nu skall jag snart bli hundvakt och så skall jag ge mig ut och gå till biblioteket och skolan för att hämta böcker och min uppsats som förhoppningsvis är full med konstruktiv kritik från min handledare.

Det var skönt med en dag utan uppsats igår! Tack för det!!

Kramar till er sockerpuddingar där ute...

PS. Sjukt, galet & mycket var mina ledord igår...tror att jag kommer fortsätta med dessa idag med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0